Lina Ingrid Nilsson

Bästa vänner får mig bli stark

Publicerad 2012-09-25 17:08:25 i

Är så glad över att ha mina bästa vänner Pontus & Carola de är guld värda!
Idag hade jag möte med skolans kurator,skolsyster, min mentor guje & mobbaren..
Skolsyster, guje & mobbaren sitter ihop och tittar på varandra när jag berättar tydligt hur mobbaren vart i tre år & vad som fick mig att få nog.. Fredagen samma vecka skolan började så satt dem från halv 9 på morgonen till kl 4 och glodde på mig, sa att jag såg ut som en kärring osv.. Mobbaren sa idag: svär på mitt liv att jag inte gjort det.. Sen sa hon "har gått tre år, trodde inte du tog åt dig" (här erkänner hon ju!!) och då sa kuratorn de har på gått ett år och du har blivit tillsagd flera gånger så klart du måste ha förstått.. Då sa hon inget, jag fick panik och bröt ihop tack att Pontus gick från lektionen och prata med mig.

Varför jag berättar de här är för att de finns säkert fler än jag som råkat ut för orättvisor. Det är inte första gången jag råkar ut för de här, men idag vet jag hur jag ska tackla det och de är stor del av att jag har så bra vänner. Tänker inte ge upp, jag bör ha rätten på min sida! De är jag som blir utsatt.. Så ge inte upp kämpa för rättvisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag är Lina Nilsson & jag är 19 år. Jag pluggar på Handels programmet, går sista året. Efter studenten ska jag förhoppningsvis flytta till Gotland & plugga till fotograf. Vad kommer ni få läsa på min blogg? hmm ja ni kommer nog få läsa om allt mellan himmel & jord bland annat om min vardag som sista års elev i en skola där de finns människor som gillar att köra över folk, musik, shopping, boktips, stress tips & självklart kommer ni få se bilder jag tagit & hoppas ni kommenterar & gör mig till en bättre fotograf.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela